Får han for lidt mad og hvornår skal jeg stoppe med at amme om dagen?

13. december 2011

Alder:
7 mdr.

Får han for lidt mad og hvornår skal jeg stoppe med at amme om dagen?

Hej Helen :-)

Håber du kan hjælpe mig med en dagplan til min søn Viggo på 7 mdr. ( som jeg åbenbart har glemt alt om, eftersom jeg også har en søn på 2,9 år )

Viggo er en glad dreng. Han virker til at være meget tilfreds med tilværelsen. Han vil dog ikke gerne ligge på maven og kan ikke trille endnu, selvom vi øver en del.

Vores dage kan godt ser lidt forskellige ud, kommer lidt an på hvornår viggo vågner.

Fra ca. 02 om natten vågner han mange gange og vil ammes. Han bruger sut, men vil kun falde til ro ved mit bryst. Kan ikke rigtig finde ud af, om det er sult, trøst el rigtig hyggeligt. Jeg ammer ham ellers aldrig i søvne.

Jeg ønsker ...

Annonce

... naturligvis at skære natamning ned/væk, da jeg bl.a. ikke får nok søvn.

kl. 6 vågner Viggo

kl. 7 Havregrød + vand

Omk. kl. 8 kører jeg den store i vuggestue, hvor Viggo falder i søvn i bilen.

Vågner omk. kl .9.30

kl.10 frugtmos + amning

kl.11.30 er han træt og bliver puttet.

kl. 13 Grød + vand

kl.16 Ammes og puttes

kl.18 Grødsagsmos + vand

kl.19 Ammes

kl.19.30 -20 puttes

kl.22.30 Ammes

kl.02 Ammes - 3-4 gange ind til vi står op kl.6

Får han for lidt mad og hvornår skal jeg stoppe med at amme om dagen?
Ser dagplanen ok ud?

På forhånden mange tak

kærlig hilsen
Sandra

Ps han bøvser stadig meget, er det normalt?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder